5 „zdravých“ potravín, ktorým by ste sa mali vyhnúť…

…ak chcete schudnúť. Vzdelávanie sa väčšinou zameriava na rozptýlenie pretrvávajúcich výživových mýtov alebo medzier vo výskume pod marketingovými etiketami. Všimnite si, že nehovoríme, aby ste tieto potraviny prestali jesť, len ich obmedzili…
Žiadne jedlo nie je zlé alebo dobré, ale niektoré potraviny môžu byť škodlivé pre vaše zdravie a sabotovať vašu túžbu schudnúť najmä, keď sa spotrebúvajú vo veľkých množstvách.

vejce
 
1.Vaječné bielka
Vajcia sú jedným z najlacnejších a najkvalitnejších proteínov na planéte. Hoci boli kedysi démonizované kvôli ich vysokému obsahu cholesterolu, je dokázané, že diétny cholesterol nemá žiadny vplyv na celkový cholesterol v krvi. Neverte reštauráciám a „odborníkom“, ktorí hovoria, že vaječné bielka sú zdravé na srdce a že celé vajcia nie.
 
2. Potraviny bez alebo s nízkym obsahom tuku
Tuk pomáha telu absorbovať živiny. Keď si do zeleninového šalátu dáte dresing s nízkym alebo žiadnym obsahom tuku, v skutočnosti prijmete zo zeliny len veľmi málo živín. Radšej si teda do zeleninového šalátu vždy pridajte pár kvapiek olivového oleja.
 
3.Uhľohydrátový snack
Krekry, cereálne tyčinky, praclíky – tieto potraviny ponúkajú len malo výživných látok za maximálne 100 gramov vlákniny. Vymeňte ich za občerstvenie, ktoré obsahuje bielkoviny pre väčší pocit sýtosti a / alebo potraviny s vysokým obsahom vlákniny. Orechy, sušené mäso, jablká, syry, grécky jogurt, bobuľové ovocie a tvaroh  – to všetko sú dobré tipy.

arašídové máslo
 
4. Arašidové maslo
Arašidové maslo (a mandľové maslo a kešuové maslo tiež) je veľkým zdroj „zdravých“ tukov, aj keď kilojouly sa môžu hromadiť rýchlo. Obmedzte príjem na dve lyžičky.
 
5.Energetické tyčinky
Mnohé z nich nie sú ničím iným ako obohatené normálne tyčinky a niekedy obsahujú dokonca aj viac kalórií. Áno, je to pohodlné, ale pouvažujte skôr nad tým, že si so sebou zabalíte výživnejšie občerstvenie, napríklad oriešky.

5 „zdravých“ potravín, ktorým by ste sa mali vyhnúť…
Ohodnoťte příspěvek