Cherry paradajky by mohli stáť o 10% viac do týždňa od Brexitu

Jorge Brotons je obchodným riaditeľom spoločnosti Bonnysa a zaoberá sa všetkými veľkými britskými supermarketmi. Podnikateľstvo od roku 1956 pestuje paradajky pre Spojené kráľovstvo.
"Snažíme sa pochopiť, aké môžu byť rôzne scenáre, ak neexistuje dohoda, budeme musieť obchodovať iným spôsobom, ako sa budú uplatňovať tarify, nové kontroly a to znamená, že do súčasných situácií pridáme nové procesy" on hovorí.
V konečnom dôsledku to znamená viac práce, viac času, viac ľudí na kontrolu a všetko znamená viac nákladov.

račátka

"Náklady na poľnohospodárstvo a marže sú veľmi tesné a história cien ukazuje, že rajčiaky sa za posledných 15 rokov nezvýšili," hovorí.
"So zvyšujúcimi sa nákladmi naše marže sú také tesné – nemôžeme absorbovať žiadne ďalšie náklady a akékoľvek ďalšie náklady v tomto reťazci znamenajú straty a museli by sme sa rozhodnúť urobiť niečo iné."
Začnime deň vo veľkom skleníkovom komplexe v Bonnyse, ktorý sa rozprestiera v obrovskom údolí v severnom Alicante. Slnko svieti jasne a teplota je okolo 15 stupňov, čo je pripomienka, prečo sa tu pestuje šalát oveľa jednoduchšie ako v januári.

rajčata

V skleníku, ktorý navštevujeme, stretávame dvoch vychystávateľov, ktorí podnikli dvojtýždňovú zber. V priebehu 15 minút zhromaždili zásobníky svojej jasne červenej bounty a je na továreň na spracovanie.
Jedna triediaca linka ich rozširuje, potom ich fotografuje a iná ich oddeľuje. Vidíme všetky štítky veľkých supermarketov v Spojených štátoch, ale nemôžem vám povedať, kto sú, pretože firmy požadovali dôvernosť. Pre nich je príliš citlivá na to, aby sme počuli hovoriť o Brexite – aj keď to sú len paradajky.
Angel Jiminez je riaditeľom exportu v spoločnosti Trota, logistických firmách, ktoré každý týždeň posielajú 200 kusov paradajok do Veľkej Británie.
Uri je jedným z mnohých vodičov Troty, ktorí prepravujú čerešňové paradajky Bonnysy do Veľkej Británie. Je to pondelok a práve začne cestovať 2 000 km z továrne Alicante, cez Španielsko a Francúzsko a do Británie cez tunel pod Lamanšským prielivom.

zelenina

Eurotunnel je preferovaným prechodom pre väčšinu tovarov podliehajúcich skaze a objemové množstvo tunelu nesie viac potravín ako dielov automobilov z dôvodu rýchlosti a prístupu na trh. Pre spoločnosť Bonnysa je dôležité, aby spoločnosť Brexit aj naďalej fungovala hladko, bez ohľadu na to, čo sa dosiahne.

Cherry paradajky by mohli stáť o 10% viac do týždňa od Brexitu
4.4 (88%)10